Contact: Arne Löw
Södertälje
S:ta Ragnhild - Gymnasiet

Sweden

Det har blivit en tradition att i mars varje år samarbetar vår Rotary-klubb med C kring det som kallas för "Yrkesdagen"

Eleverna i årskurs 3 på gymnasiet står inför det viktiga vägskälet om att välja utbildning efter gymnasiet.  Inför Yrkesdagen får eleverna svara på en enkät om vilka yrken de är intresserade av, och sen försöker vi andra att rekrytera representanter för dessa yrken.

Det är ett av eleverna väldigt uppskattat arrangemang som har betytt mycket för många.  S:ta Ragnhild vill särskilt betona, att ävenom om många i Rotary nu är pensionärer har deltagandet varit, och är, väldigt uppskattat.

Formatet är enkelt:

• Vi ses på S:ta Ragnhilds Gymnasium kl 12:30
  • Eleverna tillsammans med deltagande mentorer delas in i ca 10 grupper
  • Mat hämtas från en enkel buffé
  • Samtalen kring yrkesönskemålen sker i två omgångar där eleverna får chans att utforskara två yrkesområden

Nytt för i år är att du som inte kan deltaga personligen har möjlighet att ange att du kan medverka digitalt, via Zoom.

HÄR ÄR ANMÄLNINGSLÄNKEN