Musik har varit en viktig del för ett vanligt liv för studenter på musikskolan för barn med funktionsnedsättning i heder av Paul Harris i Lublin, Polen.Skolan grundades av roterande medlemmar, och serverar 20 elever med olika funktionshinder, inklusive Downs syndrom, autism och synskador.Den Rotary Club av Lublin-Centrum-Marie Curie-Sklodowska har finansierat med hjälp av Rotary Foundations matchande bidrag och Henryk Wieniawski musikaliska sällskapet, som inrymmer skolan.
Efter sin son Mateusz föddes med underutvecklade ögon, letade Mariusz och Joanna Kania efter sätt att hjälpa honom att vara aktiv.När han visade fallenhet för musik, de såg ut för en lärare och var glada att hitta Paul Harris musikskolan.